maandag 6 juni 2011

Ze zijn er!!

Het is zover: de leerlingen zijn in Escalles gearriveerd! Prachtig op tijd, al om 12.20 reden ze voor. Jammer dat het hier geen mooi weer was, er viel motregen. Maar niet getreurd, meteen het programma een beetje aangepast en hebben we twee mooie grote winkelcentra bezocht, Auchan en Cité de l'Europe, waar het lekker droog en warm was. De meisjes en ook de jongens vonden het prima en hebben meteen al wat gekocht. Mevrouw van Hest en mevrouw van Zon hadden graag nog wat gebleven, maar we moesten op weg naar de Sevadec.
Daar werden we ontvangen door meneer Rocq en die heeft ons in het Engels haarfijn uitgelegd hoe het afvalverwerkingsproces precies in elkaar zit als ook het proces van biogasproductie.
Sevadec
Ik heb Kilian en Martin nog nooit zoveel Engels horen praten, wat mij betreft zijn die al klaar met hun mondeling Engels. Ze hebben het met meneer Rocq over de Sevadec gehad maar ook over Ajax, Feijenoord, Nac, Frans voetbal en ga zo maar verder. Joly heeft veel kennis opgedaan voor haar sectorwerkstuk over duurzaamheid.
Aan de lopende band bij Sevadec moet hard gewerkt worden en daar hebben we met z'n allen een tijdje lang staan kijken. We mochten niet meehelpen omdat we niet gediplomeerd waren.
Allemaal een haarnetje en een veiligheidshelm op!
Uitgeput van het vele lopen zijn we terug gegaan naar Escalles en daar kregen we van mevrouw Boutroy de sleutels. Mevrouw van Zon is meteen in de volle aanval gegaan in de keuken, want voor 16 mensen koken is nog een hele klus. De leerlingen hebben hun slaapkamers op orde gebracht en zijn natuurlijk druk bezig met mevrouw van Zon te helpen. Straks nog een wandelingetje en een film. Dan zullen ze denk ik wel lekker slapen.

5 opmerkingen:

  1. leuk om jullie zo te volgen
    nog heel veel plezier en veel goed weer
    groetjes rosa de moeder van martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje regen kan jullie niet deren. Gewoon aan de gang. Maandag heb ik jullie niet mee uit kunnen zwaaien, maar alsnog hoop ik dat jullie een paar leuke en leerzame dagen zullen hebben. Veel succes. (Het valt me nog niet mee een reactie te plaatsten)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lees ik nu? Killian & Martin vloeiend aan het babbelen in het Engels?! Ik wist wel dat jullie dat konden! :D
    Heel veel plezier daar!

    Groetjes,
    Irene de Bruijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me een geweldige ervaring voor de leerlingen, maar ook voor de begeleiders. Ongetwijfeld heerlijk gegeten en een zalige eerste nacht in Frankrijk doorgebracht.
    veel plezier nog!

    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. iN DUTCH (very difficult for me)

    hallo,
    Ik ben Joel Rocq.
    Ik dank alle studenten en docenten voor hun vriendelijkheid.
    Jullie zijn allemaal geweldig.
    Dank aan Thea, haar man ook.
    Veel succes met je studie, en uitstekend verblijf in Frankrijk.
    Hoop dat je net als de manier waarop ik als Frankrijk Nederland.
    Hopen je weer te zien op een dag, misschien wel in Nederland, tijdens mijn vele bezoeken.

    Oprecht

    BeantwoordenVerwijderen